Na dobry początek:

[Miś nadaje na poczcie telegram]

Kobieta na poczcie: Ro-mecz-ku! Przy-jazd nie-ak-tu-alny! Ca-łuję! Rysiek.

Miś (do Oli): Bardzo żałuję. Nie chodzi mi o mnie... Chciałem żebyś zagrała u Romka.

Ola: Misiu! Misiu, wymyśl coś! Ty jesteś taki mądry!

Kobieta na poczcie: Nie mogę wysłać tej depeszy! Nie ma takiego miasta - Londyn! Jest Lądek, Lądek Zdrój, tak...

Miś: Londyn - miasto w Anglii.

Kobieta na poczcie: To co mi pan nic nie mówi?!

Miś: No mówię pani właśnie.

Kobieta na poczcie: To przecież ja muszę pójść i poszukać, zobaczyć gdzie to jest. Cholera jasna...

***
Jaki będzie ów blog? Pojęcia większego nie mam.
Na pewno jednak znajdzie się tu co nieco o:
a/ Londynie (bo taki tytuł byłem obrałem)
b/ Polakach (bo jakoś tu, nad Tamizą, dużo nas, oj dużo)
c/ Moich z aparatem zmaganiach
d/ Oliwce (bo to moja muza, nie tylko zresztą fotograficzna)
Dziękuję za wypowiedź pierwszą. Niestety nie ostatnią.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wegedzieciak.pl

środa, 12 sierpnia 2009

Karnawałowo























Pierwsza niedziela sierpnia była bez wątpienia najgorętszym dniem tego lata w Londynie. Wysoką temperaturę, tym razem, nie zawdzięczaliśmy jednak położeniu Słońca. Stolicę oponował bowiem wielobarwny, roztańczony i wyjątkowo gorący Carnaval del Pueblo.

Za nami 11. już edycja największego w Europie święta kultury Ameryki Łacińskiej. Organizowany pod patronatem burmistrza Londynu, słynny Carnaval de Pueblo, przyciągnął tysiące turystów i mieszkańców metropolii.

W samo południe z okolic stacji metra Elephant and Castle wyruszył karnawałowy korowód. Tancerze m.in. z Boliwii, Ekwadoru, Meksyku, Wenezueli, Kolumbii, Peru i Chile w bajecznie kolorowych, narodowych kostiumach przy gorących dźwiękach muzyki granej także na żywo przeszli ulicami miasta.

Dla mieszkańców Ameryki Południowej taniec to coś znacznie więcej niż tylko poruszanie się w rytm muzyki. W dawnych czasach tańce miały tam wiele wspólnego z jakimiś ważnym wydarzeniem: wojną, zamążpójściem czy chociażby wyprawą na polowanie. Po przybyciu Hiszpanów i afrykańskich niewolników, przywiezione przez nich tańce europejskie i afrykańskie, wymieszały się z indiańskimi i stworzyły niezwykle interesujące style, które można było podziwiać podczas londyńskiego Carnaval del Pueblo. Nie zabrakło więc słynnych tańców z chustkami, które, zgodnie z kulturą andyjską, przedstawiały zaloty, miłość, jej utratę, a następnie pojednanie. Niemniej widowiskowy był diablada, czyli taniec diabłów, który wykonali tancerze przebrani w demoniczne maski i stroje.

Po blisko dwugodzinnym pochodzie, roztańczony korowód dotarł do Burgess Park, gdzie kilkadziesiąt tysięcy osób uczestniczyło w wielkiej zabawie.

Żywiołowa muzyka, gorące tańce, wyborne jedzenie i tłum znakomicie bawiących się ludzi – oto właśnie prawdziwy Carnaval del Pueblo! No i jeszcze rzecz chyba najważniejsza: impreza ta nadal przyciąga przede wszystkim Latynosów. Dzięki temu, w odróżnieniu od wielkiego i jakże komercyjnego Notting Hill Carnival, zachowała swoją oryginalność i autentyczność. Oby zostało tak jak najdłużej.

6 komentarzy:

syla.sz pisze...

Jak dobrze że w pracy można czasami oddalić się o setki kilometrów i Twoimi oczami patrzeć na inny świat ...

Unknown pisze...

Jestem ciekawy jak dowiadujesz sie o takich wydarzeniach. Sledzisz jakas strone czy bloga? Nie sposob miec ciagle reke na pulsie a jednak zdecydowanie zbyt czesto omijaja mnie takie kolorowanki w Londynie. :)

A fotki calkiem niezle!

Anonimowy pisze...

a na jakim aparacie i obiektywie pracuje TataOliwki? jeśli to nie żadna tajemnica. zdjecia godne uwagi. winszuję :)

Unknown pisze...

Pan TataOliwki proszony o odpowiedz na komentarze!

TataOliwki pisze...

Już jestem, już jestem i z odpowiedziami spieszę:

Informacje o imprezach wszelakich czerpię przede wszystkim z tygodnika Time Out. Wszystko elegancko opisane, adresy wskazane. Ot, prawdziwa kopalnia.

Obrazki pochodzą z Nikona D300(szkła Nikkora: 17-55 i 70-200).

Za słowa miłe, miło dziękuję i ja!

Serdeczności!

Unknown pisze...

Time Out! kompletnie o tym zapomnialem. Dzieki i pozdro!